Wtorek, 5 grudnia 2023

Przyszłość aplikacji bankowości mobilnej

8 lutego 2020

Czy byłbyś bankiem gdzieś, gdzie nie miałbyś aplikacji do bankowości mobilnej? Nie jestem pewna, czy bym tego chciała, a według Marianne Lake z JP Morgan Chase, 57% z tysiącleci będzie nawet zmieniać banki, aby uzyskać lepsze doświadczenia mobilne.

Aplikacje bankowości mobilnej (część fintech, czyli technologii finansowych) nie są już tylko wygodnym sposobem sprawdzania sald, ale są integralną częścią doświadczenia bankowego i czymś, co konsumenci oceniają przy wyborze banku.

Ze względu na konkurencyjność branży bankowej, to skupienie się konsumentów na doświadczeniach związanych z bankowością mobilną tworzy nowe i unikalne funkcje, ponieważ banki starają się uzyskać przewagę w przestrzeni bankowości mobilnej.

Jaka jest przyszłość aplikacji bankowości mobilnej?

Możemy oczekiwać, że aplikacje do bankowości mobilnej będą oferować bardziej rozbudowane funkcje, które pozwolą Ci na wykonywanie większej ilości czynności bankowych na własnych warunkach, za pomocą Twojego telefonu. Szukaj innowacji w usługach bankowych, zabezpieczeniach bankowości mobilnej i obsłudze klienta.

Ponadto, istnieje tendencja do oferowania przez banki "autonomicznych" aplikacji, które mają unikalne funkcje, często obsługują podzbiór swoich klientów i pozwalają bankom na szybkie testowanie nowych pomysłów.

Nowe i nadchodzące funkcje w aplikacjach bankowości mobilnej

Funkcje bankomatu bez karty kredytowej

Cechą, którą zaczynamy dostrzegać w różnych aplikacjach bankowych, jest funkcja bankomatów bez karty. Funkcja ta zwiększa bezpieczeństwo transakcji bankomatowych, ponieważ telefony zazwyczaj mają wbudowane zabezpieczenia, takie jak biometria i hasła.

Możesz zostawić swoją kartę bankomatową w domu, a jeśli ktoś ukradnie Twój telefon, będzie musiał przejść przez wiele funkcji bezpieczeństwa, aby dostać się do bankomatu, zamiast po prostu znać pinezkę.

Istnieje kilka różnych sposobów, na jakie banki wdrażają tę funkcję. Niektóre banki generują natychmiastowy kod za pomocą aplikacji do wprowadzenia wraz z pinezką, podczas gdy inne korzystają z aparatu fotograficznego i nadajników.

Możesz również skonfigurować kilka alertów bankowości mobilnej na swoich urządzeniach mobilnych, aby zaznaczyć każdą nietypową lub podejrzaną aktywność.

Obsługa klienta

Wybranie numeru telefonu w celu uzyskania pomocy jest bardzo ważne w 2007 r. Obecnie wiele osób woli uzyskać pomoc za pośrednictwem komunikatora lub czatu na ekranie. To właśnie tam przychodzą asystenci wirtualnej bankowości.

Pomyśl o tym jak o Siri, ale dla Twojego osobistego konta bankowego. Te cyfrowe asystentki - Ally Assist z Ally, Eno z Capital One i Erica z Bank of America - wszystkie mogą obecnie odpowiadać na pytania konsumentów dotyczące ich kont bankowych.

W miarę jak nauka maszynowa staje się coraz silniejsza, od aplikacji oczekuje się, że zrobią skok w kierunku doradzania klientom. Prawdopodobnie będą w stanie powiedzieć Ci, kiedy prawdopodobnie wydasz więcej niż masz i zasugerować, jak pokryć wydatki.

Więcej aplikacji do bankowości mobilnej Spin-Off

Kolejnym dużym trendem w przyszłości bankowości mobilnej są aplikacje typu spin-off. Są to samodzielne aplikacje, których banki używają do testowania nowych ofert aplikacji i oferowania innowacyjnych usług dla podzbiorów swojej bazy klientów.

Jedną z ciekawszych aplikacji w tej przestrzeni jest Fifth Third Bank's Momentum. Aplikacja ta nie jest dołączona do ich głównej aplikacji bankowej, ale jest samodzielna. Automatycznie przenosi resztę z Twoich zakupów (zaokrąglając do najbliższego dolara), aby spłacić pożyczkę studencką pożyczkobiorcy.

Piąty Trzeci Bank projektów, że aplikacja może zaoszczędzić studentom od 3 do 5 lat spłacania kredytów.

Co dalej z aplikacjami dla bankowości mobilnej?

Technologia stale się rozwija, a w miarę jak smartfony udostępniają coraz więcej funkcji, a nowe aplikacje powstają poza branżą bankową, możemy spodziewać się coraz szybszych innowacji w dziedzinie aplikacji dla bankowości internetowej.

Funkcje takie jak kontrolki kart - które pozwalają na włączenie lub wyłączenie karty debetowej lub kredytowej lub aplikacji oszczędnościowych - które działają jak Fifth Third's Momentum, ale dla oszczędności, a możliwość ubiegania się o konta i pożyczek osobistych przez telefon będzie coraz bardziej powszechne.

Ponadto, prawdopodobnie zobaczymy nowe funkcje, które mają na celu uczynienie bankowości bardziej bezpieczną, bardziej osobistą i łatwiejszą w rozwoju. Nie jest pewne, jak dokładnie te aplikacje będą wyglądać w tym momencie, ale na pewno będzie to ekscytujące.

Dobrze zaprojektowane aplikacje bankowe z nowymi i najnowocześniejszymi funkcjami mają potencjał, aby uczynić naszą bankowość bezproblemową z resztą naszego życia. I to jest dobra rzecz.